lördag 10 januari 2009

50 sanningar om mig.


Tänkte följa min systers exempel och skriva en sådan här lista.


1) När jag var liten (dvs upp till omkring att jag gick i åttan) så ville jag bli popstjärna, filmstjärna, supermodell, designer etc. Praktiskt sett allt där man blev känd, rik, uppskattad och fick leva ett sagoliv i rent lyx.

2) Jag är konflikträdd.

3) Jag äter bara de avlånga vingummina.

4) Jag har bitit på naglarna sen jag var fem år och så en sexa i skoltrafikantkläder som gjorde det. That bitch!

5) För 2,5 år sen bestämde jag mig för att göra om mitt rum i orientaliskt tema. Det är fortfarande inte färdigt.

6) Ungefär lika längesen började jag mode-scrapbooka och jag har sen dess haft min skrivbord täckt av utklipp från diverse tidningar. Hur det blev med scrapbooken själv vet jag inte riktigt än. Det var lättare att börja blogga.

7) Första gången jag var full var på insparken i ettan.

8) 07/08 var jag utbytesstudent i Nebraska, USA.

9) Jag hade alla MVG när jag slutade nian.

10) Min musiksmak pendlar mellan emo-rock och band såsom Breaking Benjamin, Silverstein, Something Corporate, Red Jumpsuit Apparatus, Paramore - till indierock och The Kooks, Molotov Jive, Mando Diao, The Shins etc. Lägg på de populära radio-dängorna jag dansar loss till på klubbar så har ni mig i ett nötskal.

11) Jag har aldrig haft en riktig pojkvän.

12) Jag har varit kär en gång i mitt liv.

13) När jag handlar stövlar, handväskor och skinnjackor är jag kräsen som få vilket oftast slutar med att jag aldrig får något köpt.

14) Ända sen jag tog hål i öronen när jag var 12 så har jag haft någon slags örhänge-fetisch.

15) Jag gråter när jag skrattar, alltid. Jag behöver bara tänka mig att jag skrattar så gråter jag.

16) Min dröm är att läsa business och fashion på Fashion Institute of Technology i New York.

17) " If he was right, and you might only get one great love in your life, then New York might be mine. And I aint gonna let anyone talk shit about my boyfriend..." (= New York = <3)

18) Jag har en förkärlek för töntiga tonårsfilmer á la the-most-important-thing-in-the-world-is-to-find-the-perfect-promdress-and-find-my-prince-charming.

19) Allt som har med det övernaturliga att göra intresserar mig.

20) Jag har väldigt lätt för att i perioder bli helt besatt av olika TV-serier. The O.C., Gossip Girl, SATC, Desperate Housewives, Vänner, Heroes, Entourage, Veronica Mars, One Tree Hill. The list goes on.

21) Min största rädsla är att misslyckas.

22) Den första skivan jag fick var Aqua.

23) Jag har allmänt lätt att komma överens med folk. Snäll-syndromet.

24) Ett ganska nytt intresse jag har är Fotografi.

25) Jag är expert på att skjuta upp saker och sedan ångra det.

26) Jag tänker för mycket och överanalyserar allt jag kommer över. Gör inte det - man blir sjuk i huvudet.

27) Jag började räkna kalorier efter att jag gick upp 6 kg i USA. Nu kan jag inte sluta.

28) Min syster är min bästa vän.

29) Jag är allergisk mot myggbett och något ämne som finns i Henna-tatueringar.

30) Min mobil är rosa och blingad.

31) Min dröm är fortfarande att leva ett sagoliv.

32) På min lista av länder jag helst vill åka till står: Indien, Kuba, Ryssland, Japan och Madagaskar.

33) Jag har varit i Frankrike cirka 11 gånger.

34) Jag tror stenhårt på att "Everything happens for a reason".

35) Varm, våt asfalt är den ultimata sommardoften.

36) Jag älskar att överraska!

37) När folk förväntar sig något av mig blir jag lätt rebellisk och gör tvärt om för att bevisa att det är jag som bestämmer.

38) På senaste tiden har jag insett att maktspel kan vara ganska underhållande...

39) Jag är sämst på att bestämma.

40) Jag är en sucker för socker.

41) Jag är flexibel, och ofta lättövertalad, eftersom jag lätt ser andras perspektiv på saker och ting.

42) Jag tycker inte killar är snygga förräns jag åtminstone pratat med dem, oftast krävs det att jag känner dem för att någonsin tycka det.

43) Jag har blivit ett offer för kaffeberoendet.

44) På senaste tiden har tillbringat många kvällar i ett för mig ovant tillstånd.

45) Jag är en perfektionist.

46) Jag äter fort som attan.

47) Jag betraktar mig själv fortfarande som en "good girl" och det kommer jag nog aldrig sluta med.

48) Jag är oerhört otålig och måste förnya mig och mitt liv konstant för att inte bli uttråkad.

49) Ruttna äpplen, spindlar och mörker är några av de saker jag inte gillar.

50) Over time har jag lärt mig att skratta åt mig själv, och nu är jag närmare proffs!

Inga kommentarer: