söndag 11 januari 2009

principessa för en kväll.


Denna gången bestämde jag mig för att lägga upp bilderna först, som ni ser nedan. Nu tänkte jag berätta lite om min helt galet trevliga lördagskväll.

Det började med förfest och vin hos Louise där vi spelade spel för 7-åringar och hade det trevligt. Vid kvart i tolv satte vi oss i bilen och åkte mot Malmö och in på vårt kära stammis ställe Crown. Vi var där ganska tidigt så det var inte så mycket folk, men medans vi satt i VIP avdelningen och blev bjudna på champagne så fylldes klubben på ganska bra efter ett tag. Efter ett tag hittade jag min sötnos Sara på toaletten och humöret höjdes ytterligare ett steg. Anna, Sara och jag hade bestämt oss för att ha en liten tävling - vi skulle se vem som kunde bli bjuden på flest drinkar under kvällen. Efter att vi träffade Miguel var det inget man behövde jobba för längre. Champagne, shots, Piña Coladas och andra drinkar jag inte ens kan namnet på flödade i massor. Det var adrenalin i massor på dansgolvet, och känslor som jag bara kan få när jag släpper loss totalt. Louise och Martin stack hem fram emot småtimmarna, men Anna, jag och Clara dansade vidare.
Trevliga återseenden blev det också; tvillingarna, Kim och även en gammal flört lyckades jag dela några mystiska blickar med. Vi dansade fram till sista låten var slut innan Miguel ledde mig, Anna, Sara och Bella ut personalvägen till garaget. Efter en intensiv kväll var det inte helt fel att bli hemkörd i stil i Miguels vackra Porsche, även om det blev en liten omväg inom Staffanstorp för att lämna Sara och Bella.

En kväll utan nackdelar - perfekt om man vill säga så - och allt jag betalade var de 25:- de kostade att hänga in jacka och väskan.

Inga kommentarer: