torsdag 22 januari 2009

sickness always comes in pairs.

Vem visste att man kunde ha så lite tid över att man inte ens hann blogga när man var sjuk? För det är just vad jag var igår, och vad jag är idag. Sjuk. Jag kan inte ens minnas senast jag var hemma från skolan. Det var så konstigt ändå, för i tisdags sprang jag rundor och klagade över att alla var sjuka, själv var jag frisk och kry. På kvällen kände jag mig lite konstig i halsen och jag sa till mamma: "Jag tror jag håller på att bli sjuk". Onsdags morgon vaknade jag med täppta luftvägar, ont i halsen och ett dunkande huvud. Inte helt optimalt.

När jag väl var uppe och hade sjukanmält mig kunde jag inte somna så jag jobbade matte och pluggade franska innan jag bestämde mig för att göra scones. När jag var färdig lullade jag upp och hämtade syrran, som för övrigt också var sjuk, och bjöd henne på en mysig brunch bestående av scones med marmelad, varm choklad, C-vitamin brus, bafucin och ibumetin.
För att vara hemma sjuka hade vi ändå en trevlig dag. Vi hade fullt upp med att spela Kingdom Hearts II, kolla på Another Cinderella Story och Heroes, och läsa den underbara Twilight.
Jag hade så fullt upp att jag helt enkelt inte hade tid att blogga, makes senswe, right?

Inga kommentarer: