tisdag 13 januari 2009

the perfect smile.


Hemma från skolan med en vacker tand, små ångestkänslor, en revybiljett och en massa ansvar.

Trots att jag måste erkänna att jag inte uppskattar tandläkarbesök så var det inte så värst farligt. Det gick fort och smidigt och vips hade min nagebits-slitna tand en perfekt form igen och jag hann till och med 11-tåget till Lund. En uppåtpik på min dag var iallafall när det visar sig att Jacob lyckats fixa en revybiljett till mig till fredag iallafall - bara tanken att stå där på onsdagmorgonen och trängas med alla vilda ettor får mig att må dåligt. Nej, det är såhär det ska gå till. Internbiljett blev det, så Sara behöver inte skaffa en extern längre. Nu hoppas jag bara på att Sosso har lika tur med sitt snack med Hannes. Nu är det då bara outfitten som ska fixas, och inte är det vilken som helst!

Vi hade information idag efter engelskan om hur man skriver en Academic Essay inför vårt projektarbete, eller Extended Essay som det så fint heter. Inte nådigt alls. Jag får sådan ångest bara när jag tänker på det - 4000 ord och möjligtvis delaktigt till om vi får våra 3 extra IB-poäng eller inte.

Dock finns det några problem:

1) Vilket ämne ska jag skriva i - Svenska eller Engelska?
2) VAD ska jag skriva om?
3) Finns det några intressanta verk skrivna ursprungligen på svenska som inte heter Utvandrarna?
När jag kommer hem hittar jag också ett mail från vår kära SYO Josefine. Tydligen ska jag vara ansvarig för IBAA's presentation om IB på Tunaskolan på Tisdag morgon. Alla niorna ska samlas i Aulan och där ska vi stå och snacka på som om det gällde livet. Jag undrar vad som biter på de små krypen...

Inga kommentarer: