tisdag 13 januari 2009

ingen dagens outfit här inte!


Ännu en dag med sovmorgon och duktiga rutiner. Jag hade ju som en liten tradition innan att springa på morgonen på måndagar och tisdagar, men efter att kylan satt in har jag inte riktigt haft lust att fullfölja den. Idag blev det ändring! Jag gick upp vid åtta, på med springkläderna (dvs kläder som ger mig ångestkänslor om jag bara tänker tanken att någon ska se mig i dem) och så ut i dimman. För en gångs skull kände jag att jag fysiskt sett kunnat springa mycket längre - jag var inte trött - men jag lyckades få magknip efter halva rundan som jag fick kämpa mig fram med. Jag märker verkligen hur mycket mer peppad man blir att träna och äta nyttigt när man ser resultaten. Efter att jag hela dagen igår sprang runt i min syrras jeans och beundrade hur sjukt snygga ben jag har så hade jag inte en tanke på att ta en godisbit. Detta höll sig i och för sig bara fram tills vid fem. Jag var bara tvungen att smaka lite på Anthon Berg marsipan/nougat godiset...

Om en kvart beger jag mig då jag har en tid hos tandläkaren vid halv elva. Det är dags att fixa min tand än en gång som jag slitit ner med mitt nagelbitande. Jag vet inte hur längesen det var jag fixade den förra gången -några år sen tror jag - och då "förlängde" de min tand med någon slags plastprotes. Den har jag nu slitit ner även den och nu är del väl på tiden att passa på med tandläkargrejs innan man fyller 19 och får betala det själv.

Inga kommentarer: