fredag 2 januari 2009

DENNA TEKNOLOGI!


Jag tror seriöst att jag blir motarbetad i allt jag gör av världens teknologi. Pappa tror att jag bara är helt ovetandes, men sanningen är att jag faktiskt kan en del - man lär sig ju efter alla hans år av meckande. Nej, jag tror bara den helt enkelt inte tycker om mig. Bara denna senaste veckan har det varit så mycket klydd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Här kommer mina exempel.

1) Tisdag.
Pappa bestämmer sig för att fixa så att jag bytar abbonemang från Telia till MegaPhone - helt okej med mig så länge inte jag behöver fixa det! Han håller på hela dagen fram och tillbaka. Olivias fixar han perfekt, men min mobil vägrar funka med det nya abbonemangen vilket slutar med att jag får ha min syrras gamla telefon, samtidigt som min kontaktlista som vi laddat upp på internet inte kan tas ner med det nya abbonemangen, och nu vill inte heller mitt gamla goda Telia fungera i nån telefon alls.
Slutsats: syrrans gamla mobil, ingen kontaktlista, och de fria smsen jag skulle beställa har inte kommit in i systemet än.

2) Torsdag.
Mår inte alls bra efter nyårskvällen på grund av sjukdom, så slöar hela dagen. Kommer på att jag är jättesugen att se en bra film på kvällen, så börjar ladda ner några rekommenderade på förmiddagen. Tar en väldig tid, och runt halv nio på kvällen är de färdiga: Choke, Baby Mama och de första åtta avsnitten av tredje säsongen på Entourage. Utöver detta tar det en enorm tid att föra över dem till Doron, och när jag äntligen är färdig och ska kolla så visar det sig att batteriet i fjärrkontrollen til doron är slut (trots att jag använt den tidigare på dagen). Detta var inte heller ett vanligt batteri, utan ett litet runt som vi inte alls hade något reserv av hemma. HELVETE.
Slutsats: Min kväll var förstörd och jag fick slötitta på ET och den sämsta Kevin Costner filmen någonsin (kan den hetat Waterworld?) Idag inhandlade pappa ett batteri och förhoppningsvis kan jag se filmerna ikväll.

3) Fredag, part I.
Ska ringa för att säga upp mitt abonnemang hos Telia och hamnar nummer 33 i kö. Lyckas förstå mig på speaker funktionen så jag inte behöver sitta med luren i örat hela tiden, utan kan sitta vid datorn samtidigt. När jag är nummer åtta i kön börjar det tuta i telefonen och samtalen bryts. FAN. Ringer igen, men får ingen ton överhuvudtaget. Min telefon gör motstånd mot att avsäga mitt abonnemang hos Telia och jag får damp.
Slutsats: Jag har kvar mitt Telia-abonnemang, åtminstone tills imorn då jag planerar att göra ett nytt försök.

4) Fredag, part II.
Har nyss gått igenom det traumatiska telefondramat och sitter och bloggar om nyår då internet lägger av. Jag är van att detta händer - när jag sitter på mitt rum eftersom täckningen är dålig där - men detta är på den fasta datorn i hallen och det borde inte hända. Sitter i en halvtimme och inaktiverar, aktiverar, reparerar och startar om datorn. Inget händer. Detta var just vid tidpunken jag skulle fråga rundor vad som händer för kvällen och om någon är sugen på att möta upp mig i mitt rum och kolla på en kulturellt-utvecklande film. Men nej. Inte ens det blir jag unnad. Jag får snällt spara mitt blogginlägg i ett word-dokument och vänta. Jag kan inte ens kolla på någon av mina superbra filmer eftersom brorsan fått för sig att Jönsonligan var en fasligt bra idé just nu. suck.
Slutsats: Får möjligtvis titta ensam på film ikväll. Det är definitivt illa nog.

Inga kommentarer: