onsdag 14 januari 2009

lost somewhere in cph.

En bild Olivia tog för samma designer i somras.
Nu är det ännu en, och sedan deras show på Copenhagen Fashion Week!


Det blev en liten impulsresa till Köpenhamn såhär på eftermiddagen. Jag stack 50 minuter tidigare från Ekonomin för att hänga med syrran till Köpenhamn för ett fotojobb - och här sitter jag nu! Vi käkade thaimat från Asian Express på tåget till malmö, tåg till Norreport, Bus till Haraldsgade och gick (med min feta Ekonomibok i väskan!) I kanske 10-15 minuter för att komma hit. Vi var här lite över sex, och själva fotograferingen började inte förrän 10 minuter sen; vid nio! Jag har en känsla av att detta kommer bli en lång kväll. Hoppas bara att vi åtminstone hinner med 12 tåget, annars får vi vänta här till 3.


Jag har egentligen inget emot att följa med Olivia när hon jobbar. Enda grejen är att det blir lite långtråkigt när man inte har något att göra. Idag har jag iallafall hunnit med att prata med Sosso, Sara, plugga franska glosor, dricka 4 flaskor cola zero - och nu när jag kommit in på det trådlösa nätverket så har jag kunnat checka mina mail, vara inne på facebook, chattar på msn och obviously; blogga! Som tröst har jag även Twlilight om det skulle krisa.

Inga kommentarer: